Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-07-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Hammering that Nail: Varied Praxis Motor Skills in Younger Autistic Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Joel Crucitti, Christian Hyde, Mark A. Stokes
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Previous studies measuring praxis abilities in young autistic children have only used praxis measures that were not optimised for autistic individuals. Hence, we used the FAB-R to measure praxis skills in autistic (n = 38) and typically developing (TD) children (n = 38) aged between four and 10 years. Praxis abilities were generally not different between autistic and TD children. However, total dyspraxia and errors during verbal command and tool use were impaired in autistic children from a specialist autistic school (SAS). In contrast, autistic participants from the GC typically did not differ in praxis performance compared to controls. Hence, praxis abilities significantly vary between autistic younger children. Exploring mediating influences of such variability is imperative.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave