Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2015

Guidelines and Best Practices for Electrophysiological Data Collection, Analysis and Reporting in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Sara Jane Webb, Raphael Bernier, Heather A. Henderson, Mark H. Johnson, Emily J. H. Jones, Matthew D. Lerner, James C. McPartland, Charles A. Nelson, Donald C. Rojas, Jeanne Townsend, Marissa Westerfield

Abstract

The EEG reflects the activation of large populations of neurons that act in synchrony and propagate to the scalp surface. This activity reflects both the brain’s background electrical activity and when the brain is being challenged by a task. Despite strong theoretical and methodological arguments for the use of EEG in understanding the neural correlates of autism, the practice of collecting, processing and evaluating EEG data is complex. Scientists should take into consideration both the nature of development in autism given the life-long, pervasive course of the disorder and the disability of altered or atypical social, communicative, and motor behaviors, all of which require accommodations to traditional EEG environments and paradigms. This paper presents guidelines for the recording, analyzing, and interpreting of EEG data with participants with autism. The goal is to articulate a set of scientific standards as well as methodological considerations that will increase the general field’s understanding of EEG methods, provide support for collaborative projects, and contribute to the evaluation of results and conclusions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2015 Naar de uitgave