Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-01-2019 | OriginalPaper

Group-Based Social Skills Training with Play for Children on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Monica Chester, Amanda L. Richdale, Jane McGillivray
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Despite widespread clinical use of group-based social skills training (SST) for children with autism spectrum disorder (ASD), there remains a lack of follow-up data, generalisation effects, common definition of social skills, and teacher report data. This study evaluated the effectiveness of an 8-week SST intervention with a play component (unstructured versus semi-structured) for children with ASD across a range of social, behavioural and emotional measures. Forty-five children aged 8–12 years (M = 10.16, SD = 1.26) were assigned to one of three groups: (a) SST with unstructured play; (b) SST with semi-structured play; and (c) waitlist control. Compared to a waitlist control group, children who participated in the SST intervention showed significant gains in social skills and social competence over time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel