Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Grenzen en consequenties met liefde en afstemming

Auteurs : Debra Wesselmann, Cathy Schweitzer, Stefanie Armstrong

Gepubliceerd in: Integratief opvoeden

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Na dit hoofdstuk ben je in staat om:
1.
opvoedingsreacties te vermijden die gedreven zijn door emoties die schadelijk zijn voor een veilige gehechtheid;
 
2.
te bepalen welk gedrag van je kind in de ´kleine dingen’-doos hoort en slechts een minimale reactie vereist;
 
3.
een effectief beloningssysteem te ontwikkelen om gedrag van je kind te corrigeren;
 
4.
de relatie met je kind te verbeteren door op een integratieve manier consequenties te gebruiken.
 
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Versimpelde uitleg.
 
Literatuur
go back to reference Cline, F., & Fay, J. (1990). Parenting with love and logic: Teaching children responsibility. Colorado Springs, CO: Piñon Press. Cline, F., & Fay, J. (1990). Parenting with love and logic: Teaching children responsibility. Colorado Springs, CO: Piñon Press.
go back to reference Cline, F., & Fay, J. (2006). Parenting teens with love and logic: Preparing adolescents for responsible adulthood. Colorado Springs, CO: Piñon Press. Cline, F., & Fay, J. (2006). Parenting teens with love and logic: Preparing adolescents for responsible adulthood. Colorado Springs, CO: Piñon Press.
go back to reference Greene, R. W. (2014). Het explosieve kind: Over het opvoeden en begrijpen van snel gefrustreerde en chronisch inflexibele kinderen. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds. Greene, R. W. (2014). Het explosieve kind: Over het opvoeden en begrijpen van snel gefrustreerde en chronisch inflexibele kinderen. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.
go back to reference Siegel, D. J., & Bryson, T. P. (2011). Het hele brein, het hele kind: Twaalf revolutionaire strategieën om de ontwikkeling van je kind te stimuleren. Schiedam: Scriptum. Siegel, D. J., & Bryson, T. P. (2011). Het hele brein, het hele kind: Twaalf revolutionaire strategieën om de ontwikkeling van je kind te stimuleren. Schiedam: Scriptum.
Metagegevens
Titel
Grenzen en consequenties met liefde en afstemming
Auteurs
Debra Wesselmann
Cathy Schweitzer
Stefanie Armstrong
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2598-6_7