Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2006 | Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006

Goal-Directed Action Representation in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2006
Auteurs:
Tiziana Zalla, Nelly Labruyere, Nicolas Georgieff
The aim of the present study was to investigate the ability of individuals with autism to represent goal-directed behavioural actions. We compared the performance of subjects with autism (n=16), mentally retarded subjects (n=14) and normal healthy subjects (n=15) in a sequencing task consisted in arranging pictures of single events in their appropriate order so as to make coherent stories. Three types of actions were presented: (a) actions on objects; (b) actions on objects in a broader spatio-temporal context; (c) interactive actions. Autistic subjects were impaired in arranging sequences of actions on objects, as compared to both control groups. This impairment might contribute to explaining both executive deficits and difficulties in understanding others’ behaviour in autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006 Naar de uitgave

EditorialNotes

Editorial Preface