Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2009 | Original Paper | Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009

Generativity Abilities Predict Communication Deficits but not Repetitive Behaviors in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2009
Auteurs:
Gabriel S. Dichter, Kristen S. L. Lam, Lauren M. Turner-Brown, Tia N. Holtzclaw, James W. Bodfish

Abstract

Individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD) often demonstrate impaired generativity that is thought to mediate repetitive behaviors in autism (Turner in J Child Psychol Psychiatry, 40(6):839–849, 1999a). The present study evaluated generativity in children with and without ASD via the use-of-objects task (Turner in J Child Psychol Psychiatry, 40(2):189–201, 1999b) and an Animals Fluency Task (Lezak in Neuropsychological assessment. Oxford University Press, Oxford, 1995). Groups differed significantly on two of four metrics from the Animals Fluency Task and two of seven metrics from the Use of Objects task. In the ASD sample, no significant relations were found between generativity and repetitive behaviors. Significant relations were found, however, between performance on the Animals Fluency Task and communication symptoms. Results replicate reports of generativity deficits in ASD and suggest that impaired generativity may reflect communication deficits that are characteristic of the disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009 Naar de uitgave