Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2010 | Original Paper | Uitgave 3/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2010

Further Empirical Data on the Psychoeducational Profile-Revised (PEP-R): Reliability and Validation with the Vineland Adaptive Behavior Scales

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2010
Auteurs:
Susanna Villa, Enrico Micheli, Laura Villa, Valentina Pastore, Alessandro Crippa, Massimo Molteni
Belangrijke opmerkingen
Enrico Micheli is deceased.

Abstract

The PEP-R (psychoeducational profile revised) is an instrument that has been used in many countries to assess abilities and formulate treatment programs for children with autism and related developmental disorders. To the end to provide further information on the PEP-R’s psychometric properties, a large sample (N = 137) of children presenting Autistic Disorder symptoms under the age of 12 years, including low-functioning individuals, was examined. Results yielded data of interest especially in terms of: Cronbach’s alpha, interrater reliability, and validation with the Vineland Adaptive Behavior Scales. These findings help complete the instrument’s statistical description and augment its usefulness, not only in designing treatment programs for these individuals, but also as an instrument for verifying the efficacy of intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2010 Naar de uitgave