Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2009 | Original paper | Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009

Fundamental Movement Skills in Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorders and Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2009
Auteurs:
Chien-Yu Pan, Chia-Liang Tsai, Chia-Hua Chu

Abstract

The purpose of this study was to compare the movement skills of children with autism spectrum disorders (ASD), attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), and those without disabilities. Ninety-one children (ASD, n = 28; ADHD, n = 29; control, n = 34), ages 6–10 years, were of average IQ participated. After controlling for age, both ASD and ADHD groups scored significantly lower than controls (p’s < .05) on overall gross motor development as well as locomotor and object control subtests, and the ASD group performed more poorly than the ADHD group (p’s < .01) on both subtests. Of the children with ASD and ADHD, only 16% had clinical levels of impairment. Potential underlying factors are discussed, with suggestions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009 Naar de uitgave