Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007

Fundamental Movement Skills and Children with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: Peer Comparisons and Stimulant Effects

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 5/2007
Auteurs:
William J. Harvey, Greg Reid, Natalie Grizenko, Valentin Mbekou, Marina Ter-Stepanian, Ridha Joober

Abstract

The purpose of this study was to compare the fundamental movement skills of 22 children with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), from 6 to 12 years of age, to gender- and age-matched peers without ADHD and assess the effects of stimulant medication on the movement skill performance of the children with ADHD. Repeated measures analyses revealed significant skill differences between children with and without ADHD (p ≤ 0.001). Results from the stimulant medication trials indicated no significant effect of medication on the movement skill patterns of children with ADHD. It is concluded that children with ADHD may be at risk for developmental delays in movement skill performance. Potential factors underlying the movement skill difficulties are discussed, with suggestions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007 Naar de uitgave