Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Original Paper | Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011

Functional Evaluation of Hidden Figures Object Analysis in Children with Autistic Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Krisztina L. Malisza, Christine Clancy, Deborah Shiloff, Derek Foreman, Jeanette Holden, Cheryl Jones, K. Paulson, Randy Summers, C. T. Yu, Albert E. Chudley
Belangrijke opmerkingen
K. Paulson is currently at the University of Manitoba.

Abstract

Functional magnetic resonance imaging (fMRI) during performance of a hidden figures task (HFT) was used to compare differences in brain function in children diagnosed with autism disorder (AD) compared to children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and typical controls (TC). Overall greater functional MRI activity was observed in the two control groups compared to children with AD. Laterality differences were also evident, with AD subjects preferentially showing activity in the right medial temporal region while controls tended to activate the left medial temporal cortex. Reduced fMRI activity was observed in the parietal, ventral-temporal and hippocampal regions in the AD group, suggesting differences in the way that children with AD process the HFT.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011 Naar de uitgave