Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2008 | Original Paper | Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008

Friendship in High-functioning Children with Autism Spectrum Disorder: Mixed and Non-mixed Dyads

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2008
Auteurs:
Nirit Bauminger, Marjorie Solomon, Anat Aviezer, Kelly Heung, John Brown, Sally J. Rogers

Abstract

Friendships containing a child with autism and a friend with typical development (“mixed” friendships, n = 26) and those of children with autism and a friend with a disability (“non-mixed,” n = 16) were contrasted with friendships of typically developing subjects and their friends (n = 31). Measures included dyadic interaction samples, and interview and questionnaire data from subjects, friends, and parents. Mixed friendship interactions resembled typical friendships. Participants in mixed friendships were more responsive to one another, had stronger receptive language skills, exhibited greater positive social orientation and cohesion, and demonstrated more complex coordinated play than in the non-mixed dyads. Exposure to typical peers appears to have significant effects on friendship behaviors.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008 Naar de uitgave