Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2015 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Child and Family Studies 11/2015

Fostering Self-Regulation Through Curriculum Infusion of Mindful Yoga: A Pilot Study of Efficacy and Feasibility

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Dessa Bergen-Cico, Rachel Razza, Amy Timmins

Abstract

This study examined feasibility and efficacy of curriculum infusion of mindful yoga to foster self-regulation in support of academic performance and health promotion among emerging adolescents. Mindful yoga practices were integrated into 6th grade English Language Arts curricula (n = 72 students) while another cohort of students (n = 70) served as the active control group. To assess the impact of infused mindful yoga practices, self-regulation was measured using the Adolescent Self-Regulatory Inventory. Data were collected at three time-points across the year. Students who engaged in mindful yoga demonstrated significant increases in both global and long-term self-regulation compared to the control cohort; however there were no significant changes in short-term self-regulation. Implications for integrating mindful practices into middle school curriculum are discussed with recommendations for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Child and Family Studies 11/2015 Naar de uitgave