Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2015 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Child and Family Studies 11/2015

Fostering Self-Regulation Through Curriculum Infusion of Mindful Yoga: A Pilot Study of Efficacy and Feasibility

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Dessa Bergen-Cico, Rachel Razza, Amy Timmins

Abstract

This study examined feasibility and efficacy of curriculum infusion of mindful yoga to foster self-regulation in support of academic performance and health promotion among emerging adolescents. Mindful yoga practices were integrated into 6th grade English Language Arts curricula (n = 72 students) while another cohort of students (n = 70) served as the active control group. To assess the impact of infused mindful yoga practices, self-regulation was measured using the Adolescent Self-Regulatory Inventory. Data were collected at three time-points across the year. Students who engaged in mindful yoga demonstrated significant increases in both global and long-term self-regulation compared to the control cohort; however there were no significant changes in short-term self-regulation. Implications for integrating mindful practices into middle school curriculum are discussed with recommendations for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Child and Family Studies 11/2015 Naar de uitgave