Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

Follow-up of Children Diagnosed with Pervasive Developmental Disorders: Stability and Change During the Preschool Years

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
Sigrídur Lóa Jónsdóttir, Evald Saemundsen, Gudlaug Ásmundsdóttir, Sigrún Hjartardóttir, Bryndís B. Ásgeirsdóttir, Hrafnhildur H. Smáradóttir, Solveig Sigurdardóttir, Jakob Smári

Abstract

Forty-one children with pervasive developmental disorders (PDDs) receiving eclectic services were assessed twice during their preschool years. Measures were compared over time for the whole group and for diagnostic subgroups: Childhood autism (CA group) and Other PDDs group. The mean intelligence quotient/developmental quotient (IQ/DQ) of the whole group was stable (P = 0.209) and scores on the Childhood Autism Rating Scale (CARS) decreased (P = 0.001). At time 2, the CA group was more impaired than the other PDDs group: autistic symptoms were more severe (P = 0.01), adaptive behavior scores were lower (P = 0.014), and a trend for lower IQ/DQs (P = 0.06). Children in this study seemed to fare better than reported in previous follow-up studies on children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave