Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. Focus en differentiatie

Auteurs : drs. R. den Hertog, drs. J.C.M. van Loon, J.S. Boonstra, drs. M. Hanegraaf, drs. J.E.M. Kolk, H.J.C.A. Pantaleão-van den Broek, drs. J. Pennings-Duits, R. Sell, D.M.J. Verstappen

Gepubliceerd in: Bachelor of Nursing 2020

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk wordt beargumenteerd waarom vanaf nu gesproken wordt over keuzeonderwijs. De term differentiatie wekt te veel associaties met de huidige indeling in werkvelden, die achterhaald is. De Bachelor of Nursing biedt de hogescholen de mogelijkheid binnen de gestelde kaders in de curricula keuzes te maken, afhankelijk van de lokale context van de hogeschool. Het pleidooi voor keuzeonderwijs is vanuit verschillende perspectieven onderbouwd: dat van de zorgvragers, het werkveld en de brancheverenigingen, de studenten en de hogescholen.
Metagegevens
Titel
Focus en differentiatie
Auteurs
drs. R. den Hertog
drs. J.C.M. van Loon
J.S. Boonstra
drs. M. Hanegraaf
drs. J.E.M. Kolk
H.J.C.A. Pantaleão-van den Broek
drs. J. Pennings-Duits
R. Sell
D.M.J. Verstappen
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0929-0_2