Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2015 | Spectrum | Uitgave 2/2015

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2015

Flipping the consult

Tijdschrift:
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Wilma Otten, Olivier Blanson Henkemans, Pepijn van Empelen
Belangrijke opmerkingen
Correspondentieadres
Wilma Otten, TNO, Leiden, e-mail: wilma.otten@tno.nl

Samenvatting

Bij digitaal onderwijs wordt gesproken over “flipping the classroom” als ideaal. Hierin leren leerlingen thuis via digitale ondersteuning zoals instructie video’s (i.p.v. klassikale uitleg door de docent), terwijl in de klas de tijd gebruikt wordt voor vragen, individuele aandacht, verdiepende en activerende opdrachten en interactie (in plaats van huiswerk thuis). Een docent wordt meer coach dan instructeur. Is “flipping the consult” het ideaal van digitale zorg? De NPCF geeft al aan dat de verhouding tussen arts en patiënt verandert in de spreekkamer door toegenomen autonomie en digitale hulpmiddelen. Echter, de eHealth-monitor 2014 1 beschrijft dat het gebruik van eHealth toeneemt, maar beperkt is. Voor een “omgedraaid consult” zal aan verschillende voorwaarden voldaan moeten worden. Hieronder noemen we er enkele.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen

TSG, het Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, is het enige Nederlandstalige tijdschrift dat multidisciplinaire informatie bevat op het gebied van de volksgezondheid en gezondheidszorg. Naast de multidisciplinaire oriëntatie is de combinatie van wetenschap, beleid en praktijk uniek.

BSL Academy SW-TP Saxion Parttime School jaarlicentie

BSL Academy SW-TP Saxion Parttime School half jaarlicentie

Toon meer producten
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2015 Naar de uitgave