Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2012 | Original Paper | Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012

Flexible Visual Processing in Young Adults with Autism: The Effects of Implicit Learning on a Global–Local Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2012
Auteurs:
Dana A. Hayward, David I. Shore, Jelena Ristic, Hanna Kovshoff, Grace Iarocci, Laurent Mottron, Jacob A. Burack

Abstract

We utilized a hierarchical figures task to determine the default level of perceptual processing and the flexibility of visual processing in a group of high-functioning young adults with autism (n = 12) and a typically developing young adults, matched by chronological age and IQ (n = 12). In one task, participants attended to one level of the figure and ignored the other in order to determine the default level of processing. In the other task, participants attended to both levels and the proportion of trials in which a target would occur at either level was manipulated. Both groups exhibited a global processing bias and showed similar flexibility in performance, suggesting that persons with autism may not be impaired in flexible shifting between task levels.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012 Naar de uitgave