Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2016 | Column hugo | Uitgave 6/2016

Nursing 6/2016

Feedback van de patiënt

Tijdschrift:
Nursing > Uitgave 6/2016
Auteur:
Hugo van der Wedden
Belangrijke opmerkingen
Hugo van der Wedden is medisch socioloog en interim-verpleegkundige. HUGO www.​hugovanderwedden​.​nl | Twitter @hugovdwedden

Samenvatting

Oprechte feedback krijgen als verpleegkundige is lastig. Collega’s laten doorgaans het achterste van hun tong niet zien, het moet immers wel gezellig blijven. Leidinggevenden staan meestal op te grote afstand van je alledaagse functioneren om er echt iets nuttigs over te zeggen. Het liefst wil je natuurlijk weten wat de patiënt van je aanwezigheid vindt. Wanneer ben je in zijn ogen goud waard? En waar knapt hij juist op af? Noch je collega, noch je baas heeft een overtuigend antwoord op die vragen. Er is er maar één die je wat dat betreft meer kan vertellen. Maar hoe vaak doet die kans zich voor?

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

TVZ en TVV online Buurtzorg

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Nursing 6/2016 Naar de uitgave

Colofon

Uitgelicht

Levensvragen bij ouderen

Lange lege zomer