Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-04-2015 | Uitgave 7/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2015

Feedback May Harm: Role of Feedback in Probabilistic Decision Making of Adolescents with ADHD

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Yehuda Pollak, Rachel Shoham

Abstract

Inept probabilistic decision making is commonly associated with ADHD. In experimental designs aimed to model probabilistic decision making in ADHD, feedback following each choice was, in the majority of studies, part of the paradigm. This study examined whether feedback processing plays a role in the maladaptive choice behavior of subjects with ADHD by comparing feedback and no-feedback conditions. Sixty adolescents (49 males), ages 13–18, with and without ADHD, performed a descriptive probabilistic choice task in which outcomes and probabilities were explicitly provided. Subjects performed the task either with or without feedback. Under the no-feedback condition, adolescents with ADHD and controls performed similarly, whereas under the feedback condition, subjects with ADHD chose the unfavorable outcomes more frequently and risked smaller sums than controls. These finding demonstrate the crucial role of feedback in the decision making of adolescents with ADHD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2015 Naar de uitgave