Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Uitgave 2/2015

Kind & Adolescent Praktijk 2/2015

Feedback informed treatment

Eenvoudige vragenlijst verbetert effectiviteit van therapie

Tijdschrift:
Kind & Adolescent Praktijk > Uitgave 2/2015
Auteur:
Drs. Sjoukje van der Schaaf
Belangrijke opmerkingen
over de auteur Drs. S.K. van der Schaaf is GZ-psycholoog in opleiding bij Rivierduinen Kinderen en Jeugd in Leiden. Daarnaast is zij Feedback Informed Treatment Trainer, EMDR practitioner, cognitief gedragstherapeut en systeemtherapeut in opleiding. Correspondentie: s.vanderschaaf@ggzkinderenenjeugd.nl.

Samenvatting

In deze tijd, waarin therapeuten via Routine Outcome Monitoring moeten aantonen dat ze effectieve therapie geven, past Feedback Informed Treatment (FIT) goed. Het gebruik van twee simpele vragenlijstjes stelt de therapeut in staat om het effect van de behandeling te meten en de behandelrelatie – sterkste voorspeller van een succesvolle therapie – te verbeteren. In dit artikel wordt FIT beschreven en hoe het kan helpen om effectiever therapie te geven.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Kind & Adolescent Praktijk

Het vakblad Kind en Adolescent Praktijk biedt informatie die direct aansluit bij de dagelijkse praktijk van diagnostiek, behandeling en begeleiding. Kind en Adolescent Praktijk biedt ook een forum voor een kritische beschouwing van die dagelijkse praktijk en voor discussie over onderwerpen waarmee de professional te maken hebben.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Kind & Adolescent Praktijk 2/2015 Naar de uitgave