Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-06-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Child and Family Studies 9/2018

Family Socio-Economic Status and Parent-Child Relationships Are Associated with the Social Creativity of Elementary School Children: The Mediating Role of Personality Traits

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Dongjing Zhang, Zongkui Zhou, Chuanhua Gu, Yuju Lei, Cuiying Fan

Abstract

Based on a sample of 955 elementary school children in central China, the present study examined family socio-economic status and parent-child relationships in relation to children’s social creativity, as well as the mediating role of personality traits in these associations. Family environment (socio-economic status and parent-child relationships) and personality traits were significantly correlated with social creativity; children openness, conscientiousness, agreeableness and extraversion partly mediated the relationship between family environment and social creativity when controlling for age and sex. These results are important for explaining the roles of the family environment and individual factors in shaping children’s social creativity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Child and Family Studies 9/2018 Naar de uitgave