Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007

Familiar Face Recognition in Children with Autism: The Differential use of Inner and Outer Face Parts

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2007
Auteurs:
Rebecca Wilson, Olivier Pascalis, Mark Blades

Abstract

We investigated whether children with autistic spectrum disorders (ASD) have a deficit in recognising familiar faces. Children with ASD were given a forced choice familiar face recognition task with three conditions: full faces, inner face parts and outer face parts. Control groups were children with developmental delay (DD) and typically developing (TD) children. Children with ASD and children with DD recognised slightly fewer faces than did TD children, but there was no ASD-specific deficit. All groups displayed the same pattern of face part superiority: full-face superiority over inner face, and inner face superiority over outer face. Therefore, the pattern of familiar face recognition by children with ASD was similar to the pattern found in other children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007 Naar de uitgave