Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-12-2015 | Uitgave 6/2016

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2016

Factor Structure of the Parent-Report Mood and Feelings Questionnaire (MFQ) in an Outpatient Mental Health Sample

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Megan Jeffreys, Michelle Rozenman, Araceli Gonzalez, Erin M. Warnick, Christine Dauser, Lawrence Scahill, Joseph Woolston, V. Robin Weersing

Abstract

The current investigation examined the internal structure and discriminant validity of the parent-report Mood and Feelings Questionnaire (MFQ-P), a commonly used measure of depressive symptoms in youth. A total of 1493 families with youth ages 5 to 18 (61.02 % male) presenting for treatment at an outpatient mental health clinic were randomly allocated to an Exploratory Sample 1 or to a Replication Sample 2. Internal structure of the MFQ-P was examined using exploratory factor analysis in Sample 1 (N = 769) and then replicated using confirmatory factor analysis in Sample 2 (N = 724). Results of the exploratory factor analysis yielded a 5-factor structure comprised of core mood, vegetative, suicidality, cognitive, and agitated distress symptom subscales. The 5-factor solution was replicated in Sample 2 with adequate fit, (CFI = 0.908, TLI = 0.974, RMSEA =0.067). Results lend statistical support for 5 candidate subscales of the MFQ-P. These potential subscales may aid in efficient identification of critical symptoms of depression.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2016 Naar de uitgave