Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2008 | Original Paper | Uitgave 3/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2008

Expressive Communication of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2008
Auteurs:
Hsu-Min Chiang, Yueh-Hsien Lin

Abstract

Expressive communication of Australian and Taiwanese children with autism who had limited spoken language was observed in naturalistic settings. Communicative forms, functions, and partners were investigated. No significant differences existed in the characteristics of expressive communication between children with speech and those without speech. No significant differences existed in characteristics of expressive communication between children who used aided augmentative and alternative communication (AAC) and those who did not use aided AAC. Children with autism who were observed at regular schools communicated with their peers more often than did those who were observed at special schools.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2008 Naar de uitgave