Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Original Paper | Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011

Exploring the Relationship Between Gestural Recognition and Imitation: Evidence of Dyspraxia in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Heidi Stieglitz Ham, Angela Bartolo, Martin Corley, Gnanathusharan Rajendran, Aniko Szabo, Sara Swanson

Abstract

In this study, the relationship between gesture recognition and imitation was explored. Nineteen individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) were compared to a control group of 23 typically developing children on their ability to imitate and recognize three gesture types (transitive, intransitive, and pantomimes). The ASD group performed more poorly than controls on all tasks of recognition and imitation. Higher performance on tests of working memory was associated with increased odds of successful imitation in both groups. Group differences remained even when working memory was statistically controlled for. An association was revealed in the ASD group between pantomime recognition and imitation but a similar association was not identified for intransitive gestures suggesting that recognition alone is not sufficient for imitation success.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011 Naar de uitgave