Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2012 | Original Paper | Uitgave 1/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2012

Exploring the Nature of Joint Attention Impairments in Young Children with Autism Spectrum Disorder: Associated Social and Cognitive Skills

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2012
Auteurs:
Inge Schietecatte, Herbert Roeyers, Petra Warreyn

Abstract

It is generally accepted that joint attention skills are impaired in children with autism spectrum disorder (ASD). In this study, social preference, attention disengagement and intention understanding, assumed to be associated with the development of joint attention, are explored in relation to joint attention skills in children with ASD at the age of 36 months. Response to joint attention was related to intention understanding, whereas the number of joint attention initiations was associated with attention disengagement, and somewhat less stronger with social preference. The level on which children initiated joint attention was related to social preference. Possible interpretations of these findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2012 Naar de uitgave