Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Exploring the Effectiveness of a Peer-Mediated Model of the PEERS Curriculum: A Pilot Randomized Control Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Nicole L. Matthews, Beatriz C. Orr, Katrina Warriner, Mary DeCarlo, Mia Sorensen, Jessica Laflin, Christopher J. Smith
Belangrijke opmerkingen
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3531-z.

Abstract

This study compared immediate and 4-month outcomes among adolescents with autism spectrum disorder randomly assigned to the PEERS curriculum (n = 10), a peer mediated PEERS curriculum (n = 12), or a delayed treatment control group (n = 12). Findings suggest a modest advantage in social skills knowledge and social functioning for participants in the peer-mediated PEERS curriculum relative to Traditional PEERS, and gains in social skills knowledge, social functioning, and reductions in loneliness were maintained in one or both treatment groups at a 4-month follow-up. Typically developing peer mentors (n = 16) showed improvements in social skills knowledge and marginal improvements in autism knowledge and loneliness. Future research with a larger sample and objective outcome measures is needed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave