Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Exploring the Components of Advanced Theory of Mind in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
C. Pedreño, E. Pousa, J. B. Navarro, M. Pàmias, J. E. Obiols

Abstract

Performance of a group of 35 youth and adults with High-Functioning Autism (HFA) was compared with a typical developing (TD) group on three Advanced Theory of Mind tests. The distinction between the social-cognitive and social-perceptual components of Theory of Mind was also explored. The HFA group had more difficulties in all tasks. Performance on the two social-cognitive tests was highly correlated in the HFA group, but these were not related with the social-perceptual component. These results suggest that the youth with HFA have difficulties on all the components of social knowledge but may be using different underlying cognitive abilities depending on the nature of the task.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave