Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-06-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Exploring Engagement in Shared Reading Activities Between Children with Autism Spectrum Disorder and Their Caregivers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Veronica P. Fleury, Maria L. Hugh

Abstract

Reading aloud to children is a valued practice to promote emergent literacy and language skills that form the foundation for future reading success. We conducted a descriptive study of shared book reading practices between caregivers and their children with autism spectrum disorder (n = 17) and caregivers and their typically developing children (n = 20) to identify factors that can promote or inhibit children’s engagement in reading. Caregivers and their children read nine books (familiar, non-fiction, fiction). Children with ASD demonstrated lower levels of passive engagement (looking at the book) and higher levels of non-engaged behavior compared to typically developing children. Caregiver reading quality and book type contributed to joint engagement during reading. Implications of these findings for intervention development are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave