Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-09-2016 | Original Paper | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Experiences of Sex Education and Sexual Awareness in Young Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Laura A. Hannah, Steven D. Stagg

Abstract

The research investigated feelings towards sex education and sexual awareness in young adults with autism spectrum disorder (ASD). Data were generated from the sexual knowledge, experiences, feelings and needs questionnaire (McCabe et al. 1999), the sexual awareness questionnaire (Snell et al. 1991) and semi-structured interviews. Twenty typically developing and 20 ASD individuals participated. Feelings toward sex education did not differ between the groups, but the groups differed significantly on measures of sexual awareness. Negative experiences of sex education and issues of vulnerability, social anxiety, and confused sexuality were prominent features of the qualitative interviews. This report suggest that mainstream sex and relationship education is not sufficient for people with ASD, specific methods and curricular are necessary to match their needs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave