Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Uitgave 1/2011

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2011

Executive Functioning Characteristics Associated with ADHD Comorbidity in Adolescents with Disruptive Behavior Disorders

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Tom A. Hummer, William G. Kronenberger, Yang Wang, David W. Dunn, Kristine M. Mosier, Andrew J. Kalnin, Vincent P. Mathews

Abstract

The nature of executive dysfunction in youth with disruptive behavior disorders (DBD) remains unclear, despite extensive research in samples of children with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD). To determine the relationship between DBD, ADHD, and executive function deficits in aggressive teens, adolescents with DBD and comorbid ADHD (DBD + ADHD; n = 25), DBD without ADHD (DBD-ADHD; n = 23), and healthy controls (HC; n = 25) were compared on neurocognitive tests and questionnaires measuring executive functioning. Teens with DBD + ADHD performed worse on both neurocognitive and questionnaire measures of executive function than the DBD-ADHD and HC groups. Results suggest that subgroups of DBD may exist depending on the presence or absence of comorbid ADHD, which may have implications for the selection and efficacy of treatment strategies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2011 Naar de uitgave