Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Original paper | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

Executive Function in Preschoolers with Autism: Evidence Consistent with a Secondary Deficit

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Benjamin E. Yerys, Susan L. Hepburn, Bruce F. Pennington, Sally J. Rogers

Abstract

Recent research on executive function (EF) deficits in autism has led investigators to conclude that EF deficits are secondary to the disorder. The current study has two major goals: (1) Examine whether specific EF deficits are present in the youngest autism group to date (mean = 2.9 years), and (2) examine whether such deficits are secondary to autism, or act as an early non-specific cognitive risk factor for autism by comparing EF abilities of this autism group to a CA-matched typically developing group. Results from Experiment 1 suggest no specific EF deficits in autism relative to MA-matched controls, while results from Experiment 2 are consistent with the hypothesis that EF deficits may emerge as a secondary deficit in autism. Alternative hypotheses are also considered.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave