Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2010 | Original Paper | Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010

Examining the Quality of IEPs for Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2010
Auteurs:
Lisa A. Ruble, John McGrew, Nancy Dalrymple, Lee Ann Jung

Abstract

The purpose of this study was to develop an Individual Education Program (IEP) evaluation tool based on Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) requirements and National Research Council recommendations for children with autism; determine the tool’s reliability; test the tool on a pilot sample of IEPs of young children; and examine associations between IEP quality and school, teacher, and child characteristics. IEPs for 35 students with autism (Mage = 6.1 years; SD = 1.6) from 35 different classrooms were examined. The IEP tool had adequate interrater reliability (ICC = .70). Results identified no statistically significant association between demographics and IEP quality, and IEPs contained relatively clear descriptions of present levels of performance. Weaknesses of IEPs were described and recommendations provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010 Naar de uitgave