Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2008 | Original Paper | Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008

Evidence for Impairments in Using Static Line Drawings of Eye Gaze Cues to Orient Visual-Spatial Attention in Children with High Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2008
Auteurs:
Melissa C. Goldberg, Allison J. Mostow, Shaun P. Vecera, Jennifer C. Gidley Larson, Stewart H. Mostofsky, E. Mark Mahone, Martha B. Denckla

Abstract

We examined the ability to use static line drawings of eye gaze cues to orient visual-spatial attention in children with high functioning autism (HFA) compared to typically developing children (TD). The task was organized such that on valid trials, gaze cues were directed toward the same spatial location as the appearance of an upcoming target, while on invalid trials gaze cues were directed to an opposite location. Unlike TD children, children with HFA showed no advantage in reaction time (RT) on valid trials compared to invalid trials (i.e., no significant validity effect). The two stimulus onset asynchronies (200 ms, 700 ms) did not differentially affect these findings. The results suggest that children with HFA show impairments in utilizing static line drawings of gaze cues to orient visual-spatial attention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008 Naar de uitgave