Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2015

Journal of Child and Family Studies 6/2015

Evidence-Based Parental Involvement Programs in the United States of America and Korea

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2015
Auteurs:
Jieun Baek, Lyndal M. Bullock

Abstract

Offering a family involvement program is a typical approach for helping students with or at-risk for emotional and behavioral disorders and other behaviors of concern. The present paper examines evidence-based parental involvement programs in the United States and Korea. Several differences exist between programs in the two countries including evaluation, collaboration, the support of the government and related institutions, differences in perception of administrators, and the professional staff. The authors suggested several recommendations including considering the requirements of guidance for developing effective programs, designing ways to evaluate programs, encouraging collaboration, preparing qualified professional staff, and developing culturally appropriate programs for children and youth with special needs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Journal of Child and Family Studies 6/2015 Naar de uitgave