Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-07-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

Evaluation of Motor Skills in Children with Rubinstein–Taybi Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Jean René Cazalets, Emma Bestaven, Emilie Doat, Marie Pierre Baudier, Cécile Gallot, Anouck Amestoy, Manuel Bouvard, Etienne Guillaud, Isabelle Guillain, Emelyne Grech, Julien Van-gils, Patricia Fergelot, Sonia Fraisse, Emmanuelle Taupiac, Benoit Arveiler, Didier Lacombe
Belangrijke opmerkingen
Jean-René Cazalets and Emma Bestaven have contributed equally to this study.

Abstract

Rubinstein–Taybi syndrome (RTS) is a rare genetic disease that associates intellectual disability with somatic characteristics. We have conducted a study of the overall motor abilities of RTS participants. Static postural performance as well as gait parameters were somewhat decreased, although not significantly compared to typically developing (TD) participants. In contrast, the motor skills requiring a high level of visuomotor coordination were considerably degraded in RTS participants compared to TD participants. We also found that cognitive status was significantly correlated with performance for tasks requiring a higher level of visuomotor coordination in RTS but not TD participants. Our study demonstrates a reduction in the motor performance of RTS participants and a link between the level of intellectual disability and motor capacities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave