Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-10-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020

Evaluation of a Transition to University Programme for Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2020
Auteurs:
Jiedi Lei, Steph Calley, Mark Brosnan, Chris Ashwin, Ailsa Russell

Abstract

Applying to university can be an anxiety-provoking time for many autistic students, though enrolment can be increased by actively involving them in transition planning. We provide an evaluation of a transition to university pilot programme (Autism Summer School) for autistic students (16–19 years) who are seeking to apply/attend university. The content focused on introducing students to various aspects of university life including academic (sample lectures), social (e.g., clubs and societies), and daily living (eating in university canteen and staying in student accommodation). Students’ quantitative and qualitative feedback are positive and promising, showing significant reduction across a range of concerns related to transition to university after the programme, as well as general optimism related to starting university.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020 Naar de uitgave