Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-07-2017 | Original Paper | Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017

Evaluating the Social Validity of the Early Start Denver Model: A Convergent Mixed Methods Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2017
Auteurs:
Emily Ogilvie, Matthew T. McCrudden

Abstract

An intervention has social validity to the extent that it is socially acceptable to participants and stakeholders. This pilot convergent mixed methods study evaluated parents’ perceptions of the social validity of the Early Start Denver Model (ESDM), a naturalistic behavioral intervention for children with autism. It focused on whether the parents viewed (a) the ESDM goals as appropriate for their children, (b) the intervention procedures as acceptable and appropriate, and (c) whether changes in their children’s behavior was practically significant. Parents of four children who participated in the ESDM completed the TARF-R questionnaire and participated in a semi-structured interview. Both data sets indicated that parents rated their experiences with the ESDM positively and rated it as socially-valid. The findings indicated that what was implemented in the intervention is complemented by how it was implemented and by whom.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017 Naar de uitgave