Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-06-2017 | Original Paper | Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017

Evaluating the Feasibility of a Play-Based Telehealth Intervention Program for Children with Prader–Willi Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2017
Auteurs:
Anastasia Dimitropoulos, Olena Zyga, Sandra Russ

Abstract

Here we report the feasibility and acceptability of telehealth for direct intervention in children with Prader–Willi syndrome (PWS). Children with PWS have social-cognitive challenges that are similar to children with ASD. However, developing behavioral interventions for individuals with PWS is faced with the significant challenge of enrolling enough participants for local studies where multiple visits per week are indicated for effective intervention. This study delivered a 6-week play-based intervention via telehealth directly to eight children with PWS (6–12 years). Participants completed the program with minimal behavioral or technological difficulty (#sessions M = 11.875/12). Behavioral Intervention Rating Scale results indicate good acceptability (M = 5.54/6.00). These findings support using telehealth in rare disorders and delivering intervention directly to children with developmental delays through this modality.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017 Naar de uitgave