Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2014 | Original Paper | Uitgave 3/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2014

Evaluating the Effectiveness of an Intervention Program to Influence Attitudes of Students Towards Peers with Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2014
Auteurs:
Anke de Boer, Sip Jan Pijl, Alexander Minnaert, Wendy Post

Abstract

In this study we examine the effectiveness of an intervention program to influence attitudes of elementary school students towards peers with intellectual, physical and severe physical and intellectual disabilities. A quasi-experimental longitudinal study was designed with an experimental group and a control group, both comprising two rural schools. An intervention program was developed for kindergarten (n experimental = 22, n control = 31) and elementary school students without disabilities (n experimental = 91, n control = 127) (age range 4–12 years old). This intervention consisted of a 3 weeks education project comprising six lessons about disabilities. The Acceptance Scale for Kindergarten-revised and the Attitude Survey to Inclusive Education were used to measure attitudes at three moments: prior to the start of the intervention, after the intervention and 1 year later. The outcomes of the multilevel analysis showed positive, immediate effects on attitudes of kindergarten students, but limited effects on elementary school students’ attitudes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2014 Naar de uitgave