Skip to main content
Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Evaluatie van de casus

Auteurs : W. van Roekel, L. Jahn, A. van Eijck

Gepubliceerd in: Mevrouw Teunissen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

1
Herlees de orieëntatie op de casus en vooral de oriëntatieopdrachten onder punt 1 en 3. Als je kijkt naar je ervaringen, voordat je aan de leertaak begon:
a
Wat vind je dan dat je hebt geleerd van deze leertaak?
 
b
Heeft het onderdeel aan je verwachtingen voldaan?
 
 
2
Bekijk de volgende foto’s. Schrijf per foto in een paar zinnen op wat je gevoel bij die foto is. Begin je tekst steeds met ‘Verplegen is’, en vul dat aan. Voer de opdracht individueel uit en discussieer in de groep over de resultaten.
 
3
Blader eens terug naar de evaluatiepunten die per leertaak vermeld staan. Als je terugkijkt, zijn er dan nog onderdelen die je onvoldoende beheerst? Hierbij let je op de beheersing van de theorie en de tot op dit moment gevraagde vaardig- heid.
 
4
Ga terug naar oriëntatieopdracht 4 en beantwoord de onderstaande vragen: Welke problemen ben je tegengekomen bij de aanpak van leertaken, bij
  • voorbereiding en planning van de leertaken
  • organisatie
  • de literatuur
  • begeleiding door de docent
  • de multimedia (open leercentrum)
  • lokalen (praktijklokaal, werkruimten, ruimte voor expositie)
  • reserveren of bestellen van materialen?
 
5
Hoe heb je verschillende problemen opgelost?
 
6
Geef je mening over de samenwerking binnen de groep. Denk hierbij aan sfeer, inzet, nakomen van afspraken en de taak- en rolverdeling. Beschrijf ook je eigen bijdrage aan deze samenwerking. Ben je over het algemeen tevreden over het groepswerk?
 
7
Denk nog eens terug aan de verwachtingen die je had bij de aanvang van deze leertaak: zijn ze uitgekomen? Wat is goed gegaan? Waar ging het mis? Waaraan zullen jij, de docent of de groepsgenoten in de toekomst aandacht moeten be- steden?
 
8
Als je terugkijkt op de werkvormen die in deze leertaken zijn gebruikt, welke hebben dan je voorkeur en welke zijn minder plezierig? Waarmee heb je moei- te en wat gaat je goed af? Geef bij je antwoorden ook aan waarom je dit vindt.
 
9
Formuleer leerpunten naar aanleiding van deze evaluatie.
 
Metagegevens
Titel
Evaluatie van de casus
Auteurs
W. van Roekel
L. Jahn
A. van Eijck
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8952-0_15