Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Original Article | Uitgave 2/2011

Child Psychiatry & Human Development 2/2011

Estimated Prevalence of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder in a Sample of Panamanian School-Aged Children

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2011
Auteurs:
Emelyn Y. Sánchez, Silvia Velarde, Gabrielle B. Britton

Abstract

The present study investigated the prevalence of ADHD in a school sample of children ages 6–11 years in the city of Panama. The assessment battery included the Conners’ Parent and Teacher Rating Scales, the Structured Developmental History of the Behavioral Assessment System for Children (BASC-2), and the Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). The prevalence of ADHD (N = 229) was 7.4%, with an estimate of 1.8% for the predominantly inattentive subtype, 3.1% for the predominantly hyperactive/impulsive subtype, and 2.6% for the combined subtype. The prevalence rate of ADHD is relatively low in Panama compared to those reported for samples in neighboring countries. Moreover, ADHD children were unlikely to have been identified or referred to psychological or special education assessments. Our findings confirm that ADHD is overlooked in some cultures and that a significant number of children with ADHD-related impairments are not receiving optimal intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2011

Child Psychiatry & Human Development 2/2011Naar de uitgave