Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007

Environmental Contributions to Adolescent Delinquency: A Fresh Look at the Shared Environment

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 5/2007
Auteurs:
S. Alexandra Burt, Matt McGue, Robert F. Krueger, William G. Iacono

Abstract

Few genetically-informative studies have attempted to explicitly identify the shared environmental (i.e., those environmental influences that contribute to sibling similarity) factors now known to contribute to adolescent delinquency. The current study therefore examined whether the parent–child relationship served as one source of these shared environmental influences. Participants were 610 adoptive and biological families from the Sibling Interaction and Behavior Study (SIBS). Parents and adolescents reported on their parent–child conflict and parental involvement with child, and adolescents reported on their own delinquent behaviors. We employed structural equation modeling and supplementary multilevel modeling, finding consistent evidence that the association between delinquency and the parent–child relationship is at least partially shared environmental in origin. Such findings provide an important extension of previous twin studies, as they suggest that passive genotype-environment correlations do not explain earlier findings of shared environmental influences on this association.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007 Naar de uitgave