Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2009 | Original Paper | Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009

Engagement with Electronic Screen Media Among Students with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2009
Auteurs:
Beth A. Mineo, William Ziegler, Susan Gill, Donna Salkin

Abstract

This study investigated the relative engagement potential of four types of electronic screen media (ESM): animated video, video of self, video of a familiar person engaged with an immersive virtual reality (VR) game, and immersion of self in the VR game. Forty-two students with autism, varying in age and expressive communication ability, were randomly assigned to the experimental conditions. Gaze duration and vocalization served as dependent measures of engagement. The results reveal differential responding across ESM, with some variation related to the engagement metric employed. Preferences for seeing themselves on the screen, as well as for viewing the VR scenarios, emerged from the data. While the study did not yield definitive data about the relative engagement potential of ESM alternatives, it does provide a foundation for future research, including guidance related to participant profiles, stimulus characteristics, and data coding challenges.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009 Naar de uitgave