Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Original Paper | Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014

Engagement in Vocational Activities Promotes Behavioral Development for Adults with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2014
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Leann E. Smith, Marsha R. Mailick

Abstract

This study examined the bidirectional relations over time between behavioral functioning (autism symptoms, maladaptive behaviors, activities of daily living) and vocational/educational activities of adults with autism spectrum disorders (ASD). Participants were 153 adults with ASD (M age = 30.2 years) who were part of a larger longitudinal study. Data were collected at two time points separated by 5.5 years. Cross-lag models were used, which accounted for stability over time while testing both directions of cross-lagged effects. Results suggested that greater vocational independence and engagement was related to subsequent reductions in autism symptoms and maladaptive behaviors, and improvements in activities of daily living. Relations between earlier behavioral variables (symptoms, behaviors, and activities of daily living) and later vocational independence were not statistically significant.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014 Naar de uitgave