Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-08-2018 | Original Paper | Uitgave 2/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2019

Emotion Regulation Intensive Outpatient Programming: Development, Feasibility, and Acceptability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2019
Auteurs:
Rebecca C. Shaffer, Logan K. Wink, Jennifer Ruberg, Alexis Pittenger, Ryan Adams, Michael Sorter, Patricia Manning, Craig A. Erickson

Abstract

Individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) and/or intellectual and developmental disabilities (DD) often struggle with behavior management and emotion-regulation (ER). In this manuscript, we describe the results of a chart review examining a group treatment program designed to address ER deficits in youth with ASD and/or DD. The intensive 5 week program utilizes cognitive behavior, applied behavior analysis, and mindfulness techniques and includes biweekly child and parent groups. Results indicate that this program is feasible and associated with high caregiver satisfaction. Pre-and-post outcome results indicate statistically significant improvement on behavioral measures, but did not demonstrate significant improvment on the Pediatric Quality of Life Family Impact Module. Based on overall positive outcomes, a randomized controlled trial of the program is indicated.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2019 Naar de uitgave