Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2014 | Brief Report | Uitgave 7/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014

Emotion Dysregulation and the Core Features of Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2014
Auteurs:
Andrea C. Samson, Jennifer M. Phillips, Karen J. Parker, Shweta Shah, James J. Gross, Antonio Y. Hardan

Abstract

The aim of this study was to examine the relationship between emotion dysregulation and the core features of Autism Spectrum Disorder (ASD), which include social/communication deficits, restricted/repetitive behaviors, and sensory abnormalities. An 18-item Emotion Dysregulation Index was developed on the basis of expert ratings of the Child Behavior Checklist. Compared to typically developing controls, children and adolescents with ASD showed more emotion dysregulation and had significantly greater symptom severity on all scales. Within ASD participants, emotion dysregulation was related to all core features of the disorder, but the strongest association was with repetitive behaviors. These findings may facilitate the development of more effective therapeutic strategies targeting emotion dysregulation in order to optimize long-term outcomes for individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014 Naar de uitgave