Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Article | Uitgave 4/2014

Cognitive Therapy and Research 4/2014

Emotion Differentiation and Emotion Regulation in High and Low Socially Anxious Individuals: An Experience-Sampling Study

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Mia Skytte O’Toole, Morten Berg Jensen, Hanne Nørr Fentz, Robert Zachariae, Esben Hougaard

Abstract

The present study explored when and how emotional difficulties and poor quality of life arise in the everyday lives of socially anxious individuals. 264 freshmen-year college students completed an online survey for 11 consecutive days. Comparing individuals high (HSA) and low in social anxiety, results revealed that irrespective of daily positive emotion differentiation ability, HSAs engaged daily emotion suppression strategies, pointing to inflexible emotion regulation. Furthermore, HSAs with poor daily negative emotion differentiation used the least daily cognitive reappraisal. Finally, both expressive suppression and cognitive reappraisal showed group-specific effects on daily positive affect. Daily expressive suppression was more strongly associated with diminished daily positive affect in HSAs, and HSAs benefited less in terms of daily positive affect from daily use of cognitive reappraisal. Based on these findings, emotion differentiation ability and emotion regulation appear relevant clinical targets for individuals with social anxiety disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Cognitive Therapy and Research 4/2014 Naar de uitgave