Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

Embedded Figures Test Performance in the Broader Autism Phenotype: A Meta-analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Serena J. Cribb, Michelle Olaithe, Renata Di Lorenzo, Patrick D. Dunlop, Murray T. Maybery
Belangrijke opmerkingen
Serena J. Cribb and Michelle Olaithe have contributed equally to this work.

Abstract

People with autism show superior performance to controls on the Embedded Figures Test (EFT). However, studies examining the relationship between autistic-like traits and EFT performance in neurotypical individuals have yielded inconsistent findings. To examine the inconsistency, a meta-analysis was conducted of studies that (a) compared high and low Autism-Spectrum Quotient (AQ) groups, and (b) treated AQ as a continuous variable. Outcomes are consistent with superior visual search forming part of the broader autism phenotype, but in existing literature, this is evident only when comparing extreme groups. Reanalysis of data from previous studies suggests findings are unlikely to be driven by a small number of high scorers. Monte Carlo simulations are used to illustrate the effect of methodological differences on results.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave