Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-08-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016

Elephants in Pyjamas: Testing the Weak Central Coherence Account of Autism Spectrum Disorders Using a Syntactic Disambiguation Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2016
Auteurs:
N. G. Riches, T. Loucas, G. Baird, T. Charman, E. Simonoff
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2560-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

According to the weak central coherence (CC) account individuals with autism spectrum disorders (ASD) exhibit enhanced local processing and weak part-whole integration. CC was investigated in the verbal domain. Adolescents, recruited using a 2 (ASD status) by 2 (language impairment status) design, completed an aural forced choice comprehension task involving syntactically ambiguous sentences. Half the picture targets depicted the least plausible interpretation, resulting in longer RTs across groups. These were assumed to reflect local processing. There was no ASD by plausibility interaction and consequently little evidence for weak CC in the verbal domain when conceptualised as enhanced local processing. Furthermore, there was little evidence that the processing of syntactically ambiguous sentences differed as a function of ASD or language-impairment status.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 91 kb)
10803_2015_2560_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016 Naar de uitgave